Your RSS feed from RSSFWD.com. Update your RSS subscription
RSSFWD

Hotnews.ro Economie

HotNews.ro - revista presei, stiri, ziare, TV, radio, documente, download, video

Ghetea: 2014 va fi un an cu o pierdere majora in sistemul bancar; factura crizei o plateste sistemul bancar in mare parte
6:44:25 AM
Sistemul bancar din Romania va incheia anul 2014 cu o pierdere majora, avand in vedere procesul de curatare a bilanturilor de creditele neperformante, care ar fi trebuit sa se incheie la finalul lunii septembrie, dar nu s-a finalizat inca, a declarat joi presedintele Asociatiei Romane a Bancilor (ARB), Radu Ghetea, citat de Agerpres."In opinia mea 2014 va fi un an cu o pierdere majora. In 2013 sistemul bancar a fost pe usoara crestere, dar in cei trei ani anteriori a inregistrat pierderi. Deja, la opt luni, a fost anuntata de catre Banca Nationala a Romaniei o pierdere la nivelul sistemului, si nici macar nu incepuse foarte bine procesul de curatire a bilanturilor. Eu am mai spus si repet: Factura crizei o plateste sistemul bancar in mare parte, pentru ca toate aceste provizioane pe care trebuie sa le facem pentru creditele neperformante inseamna tot atatia bani pe care nu i-am recuperat de la clientii care au intrat in faliment, pe care probabil nu o sa ii recuperam niciodata la valoare initiala pentru ca intre timp, clientii fie nu o sa mai poata misca deloc, fie garantiile pe care le avem nu mai au valoarea pe care au avut-o", a explicat Ghetea.


RSSFWD - From RSS to Inbox
3600 O'Donnell Street, Suite 200, Baltimore, MD 21224. (410) 230-0061
WhatCounts

Leave a Reply